Skybasert prosjektledelse for designere og andre bidragsytere i virksomheten din
Tilordne oppgaver, følg milepæler og rapporter om prosjektets fullføring og status.
Iterativ planlegging, gjennomføring og overvåking av prosjekter på 3DEXPERIENCE®-plattformen.
Last ned: 3DEXPERIENCE® Project Planner (PDF)
3DEXPERIENCE® Project Planner gir enkel og assistert interaktiv planlegging, gjennomføring og overvåking av prosjekter.
Det hjelper samarbeidspartnere å akselerere tiden fra idé til levering gjennom lean planlegging og gjennomføring av samarbeid.
Project Planner fanger innovasjonsoppgaver og leveranser i prosjekter der teamledere inviterer teammedlemmer til å samarbeide med ad-hoc-tilgangsrettigheter.
En fleksibel, teambasert og samarbeidende tilnærming bygger dynamisk opp prosjektnettverket fra teamaktiviteter.
Teammedlemmer definerer, fordeler og fullfører oppgavene og resultatene raskt, gjennom kontinuerlig planlegging og gjennomføring.
Project Planner leverer en innovativ motor som automatisk planlegger og optimaliserer prosjektaktiviteter for å oppfylle viktige milepæler og leveringsdatoer, og gir sanntidsoppdateringer og varsler til teammedlemmer.
Les også: Discover 3DEXPERIENCE Project Planner for SOLIDWORKS (Blogginnlegg)
For å redusere kompleksiteten i dagens produktutviklingsprosjekter, kan brukere dekomponere aktiviteter i mindre håndterbare prosjekter, og optimalisere teamarbeid.
Planleggingsmotoren optimaliserer automatisk tidsplanen for å oppfylle prosjektbegrensninger og ressurstilgjengelighet.
Project Planner leverer alle tidsendringer til alle prosjektmedlemmene i sanntid.
Tidsplanvisning er en enkel måte å gjennomgå og redigere prosjektplanen i en grafisk visning.
Oppgaver og milepæler vises som søylediagrammer på en tidslinje.
Brukeren kan dra og slippe oppgaver og milepæler langs tidslinjen, opprette avhengigheter mellom dem, og endre informasjon ved hjelp av berøringsbaserte bevegelser eller en tradisjonell mus.
Eieren av prosjektplanen inviterer teammedlemmer til å delta i prosjektet gjennom ulike nivåer av tilgangsrettigheter (Viewer, Author eller Leader).
Project Planner opprettholder tilgangsrettigheter til oppgaveleveranser og vedlegg, ved å bruke sikkerhetsdefinisjonen til plattformen (People & Organization sikkerhetsdefinisjon bestående av Collaborative Space, Role, and Organization).
Ved å knytte prosjektleveranser til et prosjekt eller en oppgave, kan alle prosjektmedlemmene enkelt spore statusen deres.
Prosjektledere mottar varsler når oppgaver eller milepæler er for sene.
Systemet fremhever sene og kritiske/komprimerte oppgaver i oppgavevisningen med fargede piktogrammer.
Prosjektmedlemmer kan også samarbeide om oppgaver ved hjelp av innebygde 3DComments og andre samarbeidstjenester.
Vedlegg (innganger for oppgaveutførelse) og leveranser (utdata fra fullførte oppgaver) kan knyttes til selve prosjektet, og til individuelle prosjektoppgaver.
Oppdragsansvarlige kan koble vedlegg og leveranser fra 3DDrive, 3DSpace og 3DSwym, og den siste iterasjonen er alltid tilgjengelig for gjennomgang av teammedlemmer - forutsatt at de har de riktige sikkerhetsadgangsrettighetene.